Odpowiedni ubiór do pracy

Wiele z moich czytelniczek ma pracę. Inne są bezużytecznymi leniami. Lub studentkami, co na jedno wychodzi. Albo całkiem prawdopodobne, mamusiami czy to tradycjonalistkami, bez pracy poza domem czy na macierzyńskim. Ale myślę, że jeśli jesteś w stanie korzystać z Internetu albo choć kraść WiFi od sąsiadów, masz jakieś źródło dochodu. I są szanse, że żeby zarobić te pieniądze, pracujesz. Być może nawet w jakiejś firmie. Ale wielu pracodawców ma dress code – jedni chcą, byś nosiła koszulki z logo firmy, inni chcą kostiumów biznesowych.

Wiele kobiet dopiero zaczynających pracę ubiera się niedbale w proste ciuchy, które nosiły na zajęcia, bez względu na innych. Raczej nie obchodzi ich wygląd. Ale nie przyczynia się to do polepszenia wizerunku firmy i może wpływać na wydajność pracy w biurze, nawet jeśli bezpośrednio nie stykają się z żadnymi klientami. Obowiązkowy ubiór sprawia, że tacy pracownicy będą bardziej zdyscyplinowani, i przyczynić się do poprawy wizerunku firmy.

Oczywiście dokładny dress code zależy od firmy. Niektóre wymagają specyficznego ubioru tylko dla pracowników, którzy są odpowiedzialni za bezpośredni kontakt z klientem: sprzedawczynie, recepcjonistki, obsługa klienta. Ale ja pracowałam dla banków, które wymagały odpowiedniego kostiumu dla pracowników IT, marketingu, a nawet fotografów freelancerów, jak i tłumaczy pracujących dla nich. Nie mogłam nałożyć bluzy dresowej, nawet, choć byłam fotografem, musiałam nosić garsonkę i białą bluzeczkę.

Być może to dziwne, ale jeśli firma nie ma dress code, każdy może nosić wszystko – a to może rozpraszać innych pracowników. Nie chcę być stereotypowa, ale mogę sobie wyobrazić sytuację, w której biuro zmienia się w rewię mody i zamiast pracować, panie zaczynają prezentować coraz bardziej wyuzdane sukienki. Schludny i ujednolicony wygląd może być bardzo pomocny w utrzymaniu porządku w miejscu pracy.

Wielu pracowników może zdecydować się na bardziej swobodny styl business casual, ale dokładne znaczenie tego pojęcia może się znacznie różnić od biura do biura. Wiele firm jednak zakazuje „śmiesznych” koszulek, z rozpraszającymi, a zwłaszcza wulgarnymi hasłami, nie pozwala też na ubrania odsłaniające ciało jak sukienki z dużym dekoltem, obcisłe spodnie, podarte dżinsy i topy. Noszenie czapki w pomieszczeniu zwykle zależy od rodzaju pracy – może być dozwolone ze względów religijnych, na przykład. Wiele firm pozwala jednak na luźniejszy strój w piątki, soboty i niedziele.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *